הכל על דיווח הכנסות מחול

דיווח הכנסות מחול

קניתם סוף סוף נכס נדל"ן מניב במדינה אחרת שחלמתם עליו כל כך הרבה זמן? נסעתם לחו"ל, זכיתם בפרס כלשהו או עשיתם חיים והרווחתם כסף מהגרלה או הימורים? הרווחתם כסף בשוק ההון בחו"ל דרך בית השקעות שאינו נמצא בארץ? הקמתם חנות אינטרנטית ורבים מהלקוחות שלכם הם בכלל מחו"ל? נהדר, איזה כייף לכם. רק חשוב שלא תשכחו שכל ההכנסות הללו ועוד רבות אחרות הנעשות מחוץ לגבולות ישראל חייבות גם הן בתשלומי מס.

מי נדרש לדווח על הכנסות מחו"ל?

כל מי שישראל היא מרכז חייו באופן רשמי, צריך על פי חוק לשלם מיסים גם על רווחים שנעשו מחוץ לגבולות המדינה. בין אם נסעתם לתקופה קצרה לחו"ל או שאתם עושים הכל דרך האינטרנט, זה לא משנה. אם לא תדאגו לדווח על כל ההכנסות לרשויות המס אתם עלולים להיות חשופים לתביעה פלילית של רשויות המס או הרשות להלבנת הון. יוצאי דופן לכך הם תושבים חוזרים או עולים חדשים שכל הכנסותיהם מחו"ל.

אגב, גם אם יש לכם נכסים או חשבונות בנק בחו"ל, שסכומם גבוה מסכום שנקבע בחוק (סביבות 2 מליון ש"ח, סכום המתעדכן מעת לעת וכדאי לבודקו), שאינכם מכניסים מהם כסף, כלומר אינכם מרוויחים מהם, עדיין חובה עליכם לדווח עליהם בדו"ח מס שנתי, כאמור גם אתם לא רואים מהם שקל אחד.

דיווח מקוצר או דו"ח שנתי

יש שתי דרכים לשלם על הכנסות מחו"ל, הראשונה היא על ידי דו"ח מקוצר ותשלום מקדמות, והשנייה דרך הגשת דו"ח שנתי מסכם. הדיווח המקוצר אפשרי רק להכנסות שהן ממקורות אלו: השכרת נכס בחו"ל, הכנסות מפרסים, הגרלות והימורים בחו"ל, רווחים משוק ההון בחו"ל, דיבידנד שהתקבל בחו"ל או הכנסות מריבית בחו"ל. פקיד השומה עשוי לבקש ממי שהגיש דו"ח מקוצר להגיש גם דו"ח שנתי.

גם מי שניתנה לו האפשרות להגיש דו"ח מקוצר יכול לבחור להגיש במקומו דו"ח שנתי מלא. הדו"ח השנתי הוא אפשרות מוכרת יותר, ויש הבדלים בשיעורי המס המשלום בשתי צורות הדיווח. לכן רצוי להתייעץ עם רואה חשבון על מנת להבין מה מתאים במקרה שלכם כך שלא תשלמו מס מיותר. בשני המקרים הדיווח צריך להיעשות עד סוף חודש אפריל של השנה לאחר מכן.

למה עוד לשים לב?

כפל מס הוא נושא שכדאי לשים לב אליו כשבאים לשלם מס על הכנסות מחו"ל. לחלק מהמדינות ישנם הסכמים עם ישראל כך שאם שולמו מיסים באותה מדינה, לא יהיה חיוב נוסף בישראל, אך זה לא קיים בכל מדינה ולכן חובה לעשות בדיקה מעמיקה בנושא. בנוסף, כדאי לשים לב לאופן בו יבוצע חישוב המס בהתחשב בכך שההכנסות הן במטבע זר. ישנו פירוט של שער ההמרות על פי השער היציג שמפרסם בנק ישראל ביום המסחר הרלוונטי. ישנם עוד נושאים רבים בתחום שיש לתת עליהם את הדעת כגון תשלום משכורת ממעביד שאינו ישראלי; רילוקיישן לחו"ל, תושבים חוזרים, תושבי חוץ ועוד. מאחר ואלו כולם נושאים חשובים ומורכבים, אני ממליצה לכם בחום להיעזר באיש מקצוע שיבדוק עבורכם את הפרטים הקטנים כך שלא תשלמו מס עודף.

בהצלחה!

זיוה זוהר

יועצת מס/פרישה  וחשבת שכר בכירה

050-2324335

שיתוף:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

מאמרים קשורים

הכל על הצהרת הון

מעת לעת אני נשאלת על הצהרת הון בכל מיני היבטים ולכן החלטתי לאסוף עבורכם את

דילוג לתוכן