טיפים לביצוע תיאום מס

טיפים לביצוע תיאום מס

קורה לא מעט, בטח בתקופה הזו של ה"אפטר קורונה" כשהבטחון התעסוקתי ירד ומקומות עבודה רבים שינו את פניהם לחלוטין, שאנשים בוחרים לעבוד ביותר ממקום עבודה אחד כדי להתפרנס בכבוד. במקרים אחרים, של סטודנטים לדוגמא, יש הבוחרים לעבוד במספר עבודות כדי להשיג את הניסיון התעסוקתי הנרחב הדרוש להם או להספיק להתנסות במגוון תחומים בזמן קצר יחסית. לא משנה מה הסיבה לכך, ישנם כמה דברים שחשוב לדעת כשעובדים בכמה עבודות במקביל באופן מוצהר.

אחד הדברים החשובים שעל עובדים שכירים ביותר מעבודה אחת לעשות הוא להגיש בסיום שנה קלנדרית בקשה לתיאום מס לרשויות המס. מטרת תיאום המס היא שהעובד או העובדת לא ישלמו יותר מיסים מהנדרש מהם, דבר שקורה כשאין סנכרון בין שני מקומות העבודה השונים מבחינת רשויות המס. הנה כמה טיפים ודברים שחשוב לדעת לגבי תיאום המס הנדרש:

  1. תיאום מס בדיעבד – אפשרי בהחלט! אם לא ידעתם, לא שמתם לב, או גיליתם באיחור שלא עשיתם תיאום מס והפסדתם כסף בשל כך, אל תתייאשו. פנו לרשויות המס לשם תיאום מס, החזר כספי יכול להיעשות בדיעבד.
  2. איפה עושים תיאום מס – ישנן כמה דרכים לערוך את תיאום המס: באופן עצמאי במשרדי רשויות המס, באופן מקוון באתר רשות המיסים או על ידי מנהל חשבונות או רואה חשבון מוסמך. מומלץ להיעזר באיש מקצוע אם אתם רוצים להיות בטוחים שתקבלו כל מה שמגיע לכם ולא תסתבכו מול רשויות המס.
  3. קביעת מקום עבודה עיקרי – במהלך מילוי הטפסים לשם תיאום המס יש צורך לקבוע מה הוא מקום העבודה העיקרי שלך. אם אתם עובדים בשני מקומות או יותר כדאי לקחת בחשבון מי מקום העבודה היציב והקבוע מביניהם, זה המשלם את השכר הגבוה יותר ולהצהיר עליו כמקום העובדה העיקר.
  4. תיאום ניכויים מהמוסד לביטוח לאומי – לא לשכוח את ביטוח לאומי! עשיתם תיאום מס ברשויות המס? כל הכבוד, זו התחלה מעולה. כדאי לפנות במקביל גם למוסד לביטוח לאומי, באתר שלהם או לסניף הקרוב אליכם לברר את נושא תיאום הניכויים מהמשכורות השונות שלכם, יכול להיות שגם שם מגיע לכם החזר.
  5. באילו סכומים יש לעשות תיאום מס – בכל סכום שהוא! כל עוד יש יותר מתלוש משכורת אחד לכל חודש, רצוי מאוד לבצע תיאום מס כדי להימנע מתשלומי מס גבוהים מהנדרש, בטח כשמדובר בסכומים קטנים, תשלום המס הוא גבוה ויכול להגיע עד 50% מהמשכורת!

לסיכום חשוב לי להדגיש ולומר לכל מי שעובד ביותר מעבודה אחת – אל תוותרו על תיאום המס ועל כסף שמגיע לכם ושאתם עובדים עבורו קשה. זו פעולה שאינה ארוכה, וברגע שעושים אותה יכולים להמנע מגביית מס מיותרת. אם אינכם בטוחים כיצד לבצע את תיאום המס, או שיש לכם שאלות או התלבטויות בעניין, או שאתם פשוט רוצים להקל על עצמכם, אני מזמינה אתכם לפנות אליי ואשמח לסייע בנושא.

זיוה זוהר

מנהלת חשבונות וחשבת שכר בכירה

050-2324335

[email protected]

שיתוף:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן