התנהלות פיננסית נכונה בכרטיסי אשראי

התנהלות פיננסית נכונה בכרטיסי אשראי

כרטיס אשראי, הוא ה'ארנק הדיגיטלי' הנפוץ בעולם, ועם התקדמות הטכנולוגיה, הרי שהשימוש במזומן וצ'קים הולך ופוחת, לעומת השימוש בכרטיס האשראי, שביחס הפוך הולך ועולה.

לכרטיס האשראי יש יתרונות רבים. הוא חוסך סרבול מזומנים פיזי, ושימוש בניירות שיכולים להיאבד או להינזק, אך יחד עם זאת, ישנם עקרונות שקשה לאחוז בהם ראש עם השימוש בכרטיס האשראי, דבר שעלול לפגוע בהתנהלות הפיננסית הנכונה ובזרימה הכלכלית.

התנהלות פיננסית נכונה בכרטיסי אשראי מתבטאת בכמה תחומים:

תשלומים – יש להימנע מפריסה לתשלומים ככל האפשר.

ומדוע?

כיון שתשלומים נותנים את האשליה של תשלום נמוך יותר. סוף החודש מגיע, ואיתו תשלום שאכן ניתן היה לעמוד בו, אך החודש הבא, עם הוצאותיו הנוספות מגיע גם הוא בסופו של דבר, כאשר בסוף החודש – בנוסף כל ההוצאות הרגילות ישנו עוד חוב של 'תשלום' מן הקניה הגדולה של החודש שעבר!

תשלומים הם אשליה אופטית, מקסם שווא שמכניס למעגל קסמים בלתי נגמר. הרי התשלומים בסופו של דבר לא מפחיתים מן התשלום, אלא רק פורסים אותו לזמן נרחב המקשה להתפטר מעולו של התשלום. אם בחודש הנוכחי אין כיצד לשלם את הסכום הסופי – כיצד יהיה ניתן לעשות זאת בחודש הבא?!

הימנעות משימוש בתשלומים, תהיה קל וחומר, כאשר מדובר בהוצאה חודשית קבועה. הרי גם חודש הבא יהיה צורך להוציא את אותה הוצאה בדיוק, ואם גם אותה יחלקו לתשלומים, הרי שמערכת התשלומים תכנס לסחרחרה טובענית וחסרת סוף.

מעבר על פירוט התשלומים – מדהים לראות עד כמה אנשים חיים את ה 'היום',  בלי לחשוב על ה'מחר'.

שימוש חופשי באשראי בלי בקרה חודשית ומעבר על הנתונים השוטפים – הרי שהוא האנטיתזה של התנהלות פיננסית!

תשלום באשראי אינו מאפשר קניות בלי חשבון, לא רק בגלל שבאיזה שהוא שלב הבנק יחסום את הכרטיס, אלא גם בגלל שמעבר חודשי על פירוט ההוצאות וההכנסות, ייתן תמונת מצב פיננסית, שתאפשר בנית אסטרטגיה להתנהלות כלכלית עתידית, וקבלת מידע ושקיפות על כל פעולה המבוצעת בכרטיס האשראי.

אי משיכת מזומנים – בשונה מן השיטות השונות אשר גורסות כי התשלום המסורתי במזומן הוא האידיאלי, הרי שבפועל, ערבוב בין שימוש במזומן לשימוש באשראי יוצר קוקטייל מסובך.

באם כל הפעולות מתבצעות באשראי, הרי שישנה שקיפות מלאה לגבי הפעולות, ושורות הפירוט בדוח האשראי מונעות את הצורך באחיזת ראש בעת ביצוע קניה.

כאשר ישנה משיכת כספים, הרי שאין מידע לאן נמשכו הכספים ועבור מה שולמו, כך שבעת המעבר על דוח פירוט האשראי, נוצר 'חור' במידע, שנובע מאי פירוט על השימוש בכסף המזומן שנמשך.

כדי למנוע זאת יש להימנע ככל האפשר ממשיכת מזומנים, וכאשר בכל אופן אין מנוס מכך – לציין ולרשום עבור מה שימש המזומן שנמשך.

עמלת כרטיס האשראי – בתחרות הרבה שנוצרה בין חברות האשראי השונות, הרי שמי שמרוויח מן המצב בסופו של דבר – אלו הצרכנים. חברת אשראי תעשה כמעט הכול על מנת שצרכנייה הקבועים יישארו אצלה, ואף תוכל להגמיש את עלות העמלות בהתאם לדרישת הלקוח – אם בקשתו הגיונית כמובן.

יש לעקוב אחר עלויות העמלות המשתנות של חברת האשראי, לבדוק אותם בהתאם לשוק, ובמקרה שישנה חריגה בעלויות לטובת חברת האשראי הרי שזה הזמן לפנות לחברת האשראי בבקשה לשינוי מחיר העמלה, או כאשר יש צורך – לעבור לחברת אשראי משתלמת, עם עמלות נמוכות יותר.

כאשר כרטיס האשראי מנוהל נכון, הרי שהוא מהווה עוד כלי מעולה לבקרה פיננסית ומעקב אחר ההוצאות השוטפות וההכנסות.

אם גם לכם חשובה ההתנהלות הנכונה שתבטיח את השימוש הנבון בכרטיס האשראי ובהוצאות החודשיות – אשמח לתרום לכם מניסיוני.

זיוה זוהר

מנהלת חשבונות וחשבת שכר בכירה

050-2324335

https://zivazohar.co.il/

שיתוף:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן