מהו חופש כלכלי ואיך מגיעים אליו?

מהו חופש כלכלי ואיך מגיעים אליו

מה אתם מדמיינים כשאתם שומעים את צמד המילים 'חופש כלכלי'? אולי אתם חולמים על בית מפואר מול הים, חופשה בפיג'י או מכונית למבורגיני? לרוב זה יהיה משהו רחוק ובלתי מושג שאין לו קשר אמיתי לחיים שלנו. אבל אני רוצה להציע דווקא הסתכלות אחרת על המושג חופש כלכלי, נושא ששווה לצלול לעומקו.

מה זה חופש כלכלי?

כדי להבין איך להגיע לחופש כלכלי, רצוי קודם כל להבין מה זה בדיוק חופש כלכלי, ולוודא שזו אכן השאיפה שלנו בחיים, חלום אותו נרצה להגשים. חופש כלכלי או עצמאות כלכלית הם היכולת לממן את חיינו בשגרה מבלי הצורך לעבוד. יש כאלה שיגדירו אותו כיכולת לממן את צרכי החיים הבסיסיים בלי צורך לעבוד, כמו תשלום שכר דירה, מים, חשמל ומזון. אך יש כאלה שילכו רחוק ויגדירו חופש כלכלי כיכולת לממן את כל צרכי החיים כולל מותרות, באותה רמת חיים בה אנחנו חיים כשאנחנו עובדים או אפילו גבוהה מזו, כלומר כולל חופשות, שיפוץ בית, רכב וכו'.

רוב האנשים לא נמצאים כיום בחופש כלכלי, אבל מה שמעניין הוא שרוב האנשים לא מאמינים בכלל שזה מצב אפשרי עבורם, בכלל לא בקשת האפשרויות בחיים האלה. זה יכול אולי להישמע לכם בלתי אפשרי אבל זה לא מדויק. מי שמוכן להתאמץ, להשקיע ולהתנסות במה שנדרש כדי להגיע לחופש כלכלי, יש סיכוי טוב שיצליח להגיע אליו בסופו של דבר.

האם זה מתאים לכם?

עכשיו, כשהבנתם מהו חופש כלכלי, אני מציעה לכם לבדוק האם חופש כלכלי זו מטרה אמיתית שלכם בחיים, מטרה שאתם מוכנים להתחייב אליה? ואם כן, מה אני מוכן או מוכנה לעשות עבורו? השאיפה והמוכנות לעבוד כדי להגיע לחופש כלכלי לא מתאימה לכל אחד וזה בסדר גמור.

מה שמאפשר לנו חופש כלכלי או עצמאות כלכלית זה כסף שנכנס אלינו מבלי שאנחנו עובדים עבורו. אלה הן מה שנקרא הכנסות פאסיביות. ישנן סוגים שונים של הכנסות פאסיביות וכדאי לקרוא עליהן לעומק כדי להבין איזה סוג הכנסות פאסיביות מתאים לכם. ישנם סוגים שונים של הכנסות פאסיביות המגיעות ממגוון מקורות במגוון דרכים, וכל אחד צריך למצוא את הסוג שמתאים לו והוא יכול להתחבר אליו.

הדרך לשם – יצירת הכנסות פאסיביות

לתפיסתי נכון לשלב כמה צורות של הכנסות פאסיביות כדי להקטין את הסיכון אם נתיב אחד פחות עובד לכם, כלומר לנקוט בגישה של לא לשים את כל הביצים בסל אחד. הכנסות פאסיביות יכולות להגיע ממגוון תחומים. כדאי להכיר כמה שיותר אפשרויות שתוכלו לבחור מתוכן את אלה המתאימות לכם ביותר. התחום המוכר ביותר הוא שוק הנדל"ן. נכסי נדל"ן בארץ או בחו"ל יכולים לתת לכם הכנסה לאורך זמן ללא צורך בעבודה: קנייה של נכס מסחרי או לצורך למגורים ואז השכרת הנכס כך שתקבלו ממנו הכנסה קבועה. כמובן שזה תלוי בהון הראשוני שלכם ובגורמים משתנים נוספים. אפשרות אחרת היא קנייה של נכס ומכירה שלו במחיר גבוה יותר עם רווח עבורכם. כל זה כמובן דורש השקעה של זמן ולמידה כך שלא תקלעו להשקעות מסוכנות.

דרך ידועה אחרת היא השקעה בשוק ההון, או מה שמוכר בתור 'ריבית דריבית', כסף שיעבוד בשבילכם. כלומר השקעת סכומי כסף בדרכים שונות ולטווחי זמן שונים, ברמות סיכון מגוונות וכך להרוויח כסף מהחסכונות שכבר יש בידיכם. יש עוד דרכים רבות כמו הכנת מוצרים דיגיטליים שיימכרו אונליין ללא צורך בעבודה שוטפת שלכם, אלא רק בהכנתם הראשונית כמו ספרים, קורסים דיגיטליים ועוד.

אתם יכולים להבין אם כך, שהדרך לחופש כלכלי מצריכה שינוי חשיבתי, השינוי מתרחש בראש שלנו, בכוונות ובצורת המחשבה שלנו, במטרות שאנחנו מציבים לעצמנו ולא רק במספרים שמופיעים בסוף כל חודש בחשבון הבנק. עם למידה נכונה, השקעת זמן והתמדה, אני מאמינה שכל אדם יכול להגיע למצב בו הוא מייצר לעצמו הכנסות פאסיביות ומתחיל לצעוד בדרך לעבר חופש כלכלי.

אני מזמינה אתכם להתחיל ללמוד ולחקור את הנושא. אני פה בשבילכם לכל שאלה אם תרצו ללכת בדרך הזו יחד בליווי מקצועי שלי.

זיוה זוהר

מנהלת חשבונות וחשבת שכר בכירה

050-2324335

https://zivazohar.co.il/

שיתוף:
Facebook
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
Print

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן